tuesday blues

Image from Tumblr

Today, the weather is kind of grey. And when that happens, I feel nearly all the energy leave my body and evaporate in the outside gloom. It might seem odd, but these are the days I despise most.
I love sun. Everything warm is heavenly, and I bask in it and enjoy it, because you never know when the sun will be out again in little, gloomy Denmark, and who doesn't love the sun anyway? Sunshine is everything.

Then there's snow. I hate snow with a passion, but that's at least something, isn't it? Being passionate about something, even if it's somewhat negative, means you're invested and interested. That you care. I'm like an old woman when it snows; I can feel it in my bones. The cold creeps in through layers of clothing and make my joints ache and my ears burn, and when the snow becomes ice on the pavements, I resort to a lot of swearing as I walk down the street.

All of this is nothing compared to grey days. Or, I guess it everything compared to grey days. Grey days are dull; there's no sun, no rain, no snow, no sleet. It doesn't offer the contentment of summertime breezes and sunny rays or the excitement of stormy rains and thunder-filled skies. It doesn't make my body warm or make my joints hurt. And for that reason alone, I severely dislike it.

I hope your day is lovely, even if the weather is grey.

//

I dag er vejret gråt. Og når det sker, mærker jeg alt energien flygte fra min krop og fordufte ud i den dystre stemning udenfor. Det virker måske sært, men disse er dage, jeg absolut bryder mig mindst om.
Jeg elsker sol. Alting varmt er himmelsk, og jeg kan forvilde mig ind i sommerstemning og solskinsvejr på et split sekund - det er om at nyde det, sol er der ikke meget af i Danmark, og hvem elsker ikke solen alligevel? Det er jo alting.

Så er der sne. Jeg hader sne, men det er i det mindste noget, ikke? At være passioneret omkring noget, til trods for at det er negativt, betyder jo at man har en vis interesse. And man finder det værd at føle for. Når det sner, er jeg som en gammel dame; jeg kan mærke kulden helt ind til knoglerne og mine led gør ondt og mine ører brænder. Når sneen lægger sig som et is-lag på fortovet, smider jeg skældsord efter det og bander som ind i helvede.

Alt dette er ingenting i forhold til grå dage. Eller, rettere er det alting i forhold til grå dage. Gråvejr er kedeligt; der er ingen sol, ingen regn, ingen sne og ingen vind. Det giver ingen helhedsfølelse, som sommerbriserne i solskinsvejr eller nogen spænding som regnfulde storme og tordenfyldte skyer. Det gør ikke min krop varm, og det får ikke mine knogler til at ømmes. Og af den grund alene hader jeg det.

Jeg håber I har en skøn dag, om det så er gråvejr.



follow STAINS OF PAINT on BLOGLOVIN'

6 comments:

  1. I understand what you mean! I love the sun too, it is my energy!
    XX
    WWW.BONNIE-BANDIE.COM

    SvarSlet
    Svar
    1. It's amazing how a little sunshine can influence your mood :-)

      Slet
  2. Svar
    1. Glad I'm not the only one who thinks so! x

      Slet
  3. Great post!
    Here's the weather is bettering a lot :)
    xx

    http://9lla.it/
    A fashion & DIY blog...

    SvarSlet
    Svar
    1. Sounds nice - I hope the weather gets better here soon! :-) x

      Slet

 

Popular Posts